Transfăgărășan

Transfăgărășan
  • Transfăgărășan
  • Transfăgărășan
  • Transfăgărășan
  • Transfăgărășan
  • Transfăgărășan
  • Transfăgărășanfotografie panoramica

Transfăgărășanul este de fapt drumul DN7C – o șosea care începe în comuna Bascov, Județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara. Are o lungime de 151 km. Porțiunea cea mai spectaculoasă are aproximativ 91 km, practic leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania și a fost numită „drumul din nori”. Asta deoarece în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea, drumul ajunge la altitudinea de 2042 m. Totuși, Transfăgărășanul este situat pe locul al doilea ca altitudine în România după șoseaua Transalpina (DN67C) cu o înălțime de 2145 m în Munții Parâng.

Primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei de la Vidraru amplasată subteran în masivul Cetățuia. De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte și ajunge pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 m leagă Munții Pleașa și Vidraru. Trecând barajul, drumul continuă în partea stângă de-a lungul lacului Vidraru până la începutul acestuia. În continuare drumul începe să urce cu serpentine, trecând pe la Cascada Capra, pînă în partea sudică a tunelului de la Capra la Bâlea Lac. Tunelul Bâlea străbate Munții Făgăraș este cel mai lung tunel din România cu ai săi 887 metri, are o înălțime de 4,4 metri, șase metri lățime și un trotuar cu o lățime de un metru,  este neiluminat și neaerisit și face legătura cu partea nordică a Transfăgărășanului.

În partea nordică a drumului, după Tunelul Bâlea, Transfăgărășanul trece prin rezervația naturală Golul Alpin și Lacul Bâlea, pe la lacul glaciar Bâlea urmat de o coborâre abruptă în serpentine. Drumul trece prin apropierea cascadei Bâlea, o cascadă în trepte de aproximativ 68 metri înălțime, cea mai mare de acest fel în România.

În timpul iernii, de la 1 noiembrie până în 30 iunie (sectorul cuprins între kilometrul 104 de la Piscu Negru și kilometrul 130 la cabana Bâlea Cascadă), Transfăgărășanul este închis circulației rutiere.La Lacul Bâlea se poate ajunge cu telecabina, de la cabana „Bâlea Cascadă” din apropierea cascadei Bâlea.

Transfăgărășanul trece peste 830 podețe, 27 viaducte; pentru construcția lui a fost necesar să fie dislocate mai multe milioane de tone de rocă; pentru aceasta s-au folosit de exemplu: 6.520 tone de dinamită din care 20 de tone numai la tunelul Capra – Bâlea și multe alte materiale de construcții. Drumul a fost construit între anii 1970 – 1974 în timpul lui Nicolae Ceaușescu, care a vrut să asigure un drum strategic peste munți. Inaugurarea având loc în data de 20 septembrie 1974.

Zona montană înaltă a DN7C, cea mai interesantă pentru șoferi este deschisă pentru circulația rutieră doar în perioada iulie-octombrie a fiecărui an. Chiar și în timpul verii, traseul este considerat foarte spectaculos dar și foarte periculos, datorită virajelor și traficului foarte dens iar limita de viteză este impusă la 40 km/h.  Chiar și la această viteză însă, toți care au condus pe această porțiune sunt de acord că senzațiile sunt de neegalat!

clasă ip incorectă (93.113.11.198)

Adauga comentariu

Alege-ti poza
Gravatar

Scrie in formular adresa de mail asociata unui cont Gravatar.

(nu va fi publicat)
Introdu textul din imagine in campul de mai jos

Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!